Klanttevredenheidsonderzoek Leerlingenvervoer

22 april 2008

Het leerlingenvervoer in de stad gaat goed. Dat blijkt uit een tevredenheidsonderzoek onder ouders, kinderen, scholen en vervoerbedrijf Connexxion. De gemeente is snel en klantvriendelijk en het vervoer van de kinderen is accuraat en goed.

Een knelpunt is de wisseling van chauffeurs. Het belangrijkste uitgangspunt bij het leerlingenvervoer is een vaste chauffeur langsdezelfde route met vaste haal- en brengtijden. Maar als de vaste chauffeur een keer vrij of ziek is en er plotseling een nieuwe chauffeur aan de deur komt, blijkt dat er ongeschreven afspraken bestaan tussen ouders en chauffeurs die de centrale niet weet.

Logboek
De oplossing, volgens het onderzoeksbureau Noordzaak, is goede overdracht en het bijhouden van een logboek door de chauffeurs in geval van calamiteiten. Dit knelpunt en ook andere zijn volgens het college met Connexxion besproken. “De oplossingen zijn inmiddels in de werkprocessen ingevoerd.”